Age Verification
This website contains age-restricted material including nudity and explicit content. By entering, you confirm being at least 18 years old or the age of majority in the jurisdiction you are accessing the website from.
I am 18+ or older - Enter
I am under 18 - Exit
Our parental controls page explains how you can easily block access to this site.

Discussions for Scenes for Version 1.2.X Fullscreen Mode here

  论坛 / 关于iStripper的一切

Wyldanimal
主持人
已加入 在 Mar 2008

3869 发布
February 4, 2022
Also, FG165 pushes my GPU quite a bit.
on my low level laptop, even with the reduced Quad size it stutters, But it does run.

On my mid to high level gaming machine, it runs with a single AA pass.
trying to use 2 AA passes it, stuttered.
That was why I removed the AA loop on my end.

Note: Graphically, 4 AA passes looks so much better on the background effects.
( no change on the Model image )
But it is not watchable at 2 or more AA passes on my machine.

So if you don't have a high end gaming machine, you might experience some model stuttering.

That's because it's GPU intensive.

Even on ShaderToy, the Original Shader had performances issues for me.

ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022 (edited)
Sorry, it doesn't work. Neither with FG165 and FG165WA.

Still the white background problem.


Désolé, ça ne fonctionne pas. Ni avec FG165 et FG165WA.

Toujours le problème de fond d'écran blanc.

2022-02-03T19:58:01 fullscreen: [Scene::dumpOpenGL] WARNING[FullScreen OPENGL GL_VENDOR: NVIDIA Corporation]
2022-02-03T19:58:01 fullscreen: [Scene::dumpOpenGL] WARNING[FullScreen OPENGL GL_RENDERER: NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB/PCIe/SSE2]
2022-02-03T19:58:01 fullscreen: [Scene::dumpOpenGL] WARNING[FullScreen OPENGL GL_VERSION: 4.6.0 NVIDIA 511.65]
2022-02-03T19:58:01 fullscreen: [Scene::dumpOpenGL] WARNING[FullScreen OPENGL GL_SHADING_LANGUAGE_VERSION: 4.60 NVIDIA]
2022-02-03T19:58:01 fullscreen: [Scene::dumpOpenGL] WARNING[FullScreen OPENGL version: "4.6"]
2022-02-03T19:58:01 fullscreen: [Scene::dumpOpenGL] WARNING[FullScreen OPENGL features: ("Multitexture", "Shaders", "Buffers", "Framebuffers", "BlendColor", "BlendEquation", "BlendEquationSeparate", "BlendFuncSeparate", "BlendSubtract", "CompressedTextures", "Multisample", "StencilSeparate", "NPOTTextures", "NPOTTextureRepeat", "FixedFunctionPipeline")]
2022-02-03T19:58:01 fullscreen: [Scene::dumpOpenGL] WARNING[FullScreen OPENGL texture features: ("ImmutableStorage", "ImmutableMultisampleStorage", "TextureRectangle", "TextureArrays", "Texture3D", "TextureMultisample", "TextureBuffer", "TextureCubeMapArrays", "Swizzle", "StencilTexturing", "AnisotropicFiltering", "NPOTTextures", "NPOTTextureRepeat", "Texture1D")]
2022-02-03T19:58:01 fullscreen: [Scene::dumpOpenGL] WARNING[FullScreen OPENGL texture units: 32]
2022-02-03T19:58:01 fullscreen: [Scene::dumpOpenGL] WARNING[FullScreen OPENGL texture max size: 32768]
2022-02-03T19:58:01[] WARNING[QOpenGLShader::compile(Fragment): 0(175) : error C7616: global variable gl_FragColor is removed after version 420]
2022-02-03T19:58:01[] WARNING[*** Problematic Fragment shader source code ***
#version 460
#ifdef GL_KHR_blend_equation_advanced
#extension GL_ARB_fragment_coord_conventions : enable
#extension GL_KHR_blend_equation_advanced : enable
#endif
#define lowp
#define mediump
#define highp
#line 1
#extension GL_EXT_gpu_shader4 : enable
#define lowp
//Undulating ColumnsMod01.fsh by fizzer
//https://www.shadertoy.com/view/WlXXDH
// Licence CC0
// Adapted, trivialy, for use in VGHD player


and


2022-02-03T19:58:13[] WARNING[QOpenGLShader::compile(Fragment): 0(151) : error C7616: global variable gl_FragColor is removed after version 420]
2022-02-03T19:58:13[] WARNING[*** Problematic Fragment shader source code ***
#version 460
#ifdef GL_KHR_blend_equation_advanced
#extension GL_ARB_fragment_coord_conventions : enable
#extension GL_KHR_blend_equation_advanced : enable
#endif
#define lowp
#define mediump
#define highp
#line 1
#extension GL_EXT_gpu_shader4 : enable
#define lowp
//Undulating ColumnsMod02WA.fsh by fizzer
//https://www.shadertoy.com/view/WlXXDH
// Licence CC0
// Adapted, trivialy, for use in VGHD player
uniform float u_Elapsed; // The time elapsed in seconds since the beginning of the scene.
uniform vec2 u_WindowSize; // This is the dimensions of the viewport.
#define iResolution u_WindowSize
#define iTime u_Elapsed //*0.31416
EverthangForever
已加入 在 Oct 2009

2432 发布
February 4, 2022
@ComteDracula , je ne montre aucune erreur de description sur mon vghd.log .. et
les FG165.scn et FG165WA.scn fonctionnent bien.
Êtes-vous sûr d'avoir supprimé votre ancien FG165.zip avant de télécharger le FG165.zip actuel
Version?
--
@ComteDracula , I show no error of any description on my vghd.log ..
and the FG165.scn & FG165WA.scn are both working well.
Are you sure you deleted your old FG165.zip before you downloaded the current
version ?
DANO70
已加入 在 Feb 2008

741 发布
February 4, 2022
@E.T.

I sent you a PM.
Philours
已加入 在 Feb 2019

1599 发布
February 4, 2022
@EverthangForever, bonjour. J'ai suivi vos recommandations, j'ai supprimé l'ancien zip avant de retélécharger. Et les 2 scènes fonctionnent pour moi maintenant. Peut-être pas très fluide mais utilisable tout de même. Merci à tous pour vos efforts 😊
@EverthangForever, hello. I followed your recommendations, I deleted the old zip before re-uploading. And both scenes are working for me now. Maybe not very fluid but usable all the same. Thank you all for your efforts 😊
EverthangForever
已加入 在 Oct 2009

2432 发布
February 4, 2022 (edited)
Wonderful news @Philours 😊 Now to help @ComteDracula..
@Everyone merci pour votre persévérance.
Je viens de recevoir quelques conseils d'un ancien collègue
que FG165 et FG165WA compilent tous deux le shader
si la ligne supérieure sur Colonnes Undulating ColumnsMod01.fsh ou
Colonnes Undulating ColumnsMod02WA.fsh est remplacé par #version 140

J'ai téléchargé cette modification sur le serveur. Peux-tu
s'il vous plaît re-télécharger / extraire etc. à nouveau et laissez-moi
savoir si les scènes fonctionnent maintenant correctement avec l'arrière-plan ?
L'effort et l'assistance sont très appréciés, merci

@Everyone .... thanks for your perseverence.
I just received some advice from an old colleague
that both FG165 and FG165WA both compile the shader
if the top line on either Undulating ColumnsMod01.fsh or
Undulating ColumnsMod02WA.fsh is changed to #version 140

I have uploaded that code change to the server. Can you
please re-download / extract etc. again and let me
know if the scenes now run OK with the background ?
The effort & assistance is much appreciated, thanks

https://scenes.virtuastripper.net/ET_FractalGarden165.zip
Philours
已加入 在 Feb 2019

1599 发布
February 4, 2022
@EverthangForever, J'ai retélécharger à nouveau et installé (Je crois que c'est ce que vous demandiez) Les 2 scènes semblent fonctionner de la même manière. Toujours un mouvement un peu saccadé des modèles.
Il n'y a pas le cercle rouge dans ces scènes. Peut-être normal.
(C'est également le cas pour la scène 117 qui a beaucoup plus de difficultés à s'exécuter à une vitesse correcte, une scène qui avait également posé quelques soucis)
Mais 165 et 165WA sont acceptables et peuvent être utilisées tout de même, je suppose que les performances de mon PC sont liées à ce petit inconvénient 😉

@EverthangForever, I redownloaded again and installed (I believe that's what you were asking for) Both scenes seem to work the same. Always a somewhat jerky movement of the models.
There is no red circle in these scenes. Maybe normal.
(This is also the case for scene 117 which has much more difficulty running at the correct speed, a scene which also caused some problems)
But 165 and 165WA are acceptable and can be used all the same, I guess my PC performance is related to this small inconvenience 😉
ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022 (edited)
@EvethangForever,

I downloaded from your last link above, and now I see the animated wallpapers.

However, I also notice some jerkiness in the girls' movements in the scene 117.

For me the 117 scenes are fine, without jerks, unlike @Philours.

Thank you. 😊



@EvethangForever,

J'ai téléchargé à partir de votre dernier lien plus haut, et maintenant je vois les fonds d'écrans animée.

Par contre je constate aussi de la saccade dans les mouvements des filles dans la scène 117.

Pour moi les scènes 117 vont bien, sans saccade, contrairement à @Philours.

Merci. 😊
EverthangForever
已加入 在 Oct 2009

2432 发布
February 4, 2022 (edited)
Merci @Philours. Oui FG117 est saccadé. Il est sur la liste des projets de réparation.
Je vais continuer à préparer un autre lot ou deux des six scènes ce week-end.
Merci à tous pour vos vghd.logs . Cela a rendu possible tous les changements nécessaires.

Thanks @Philours. Yes FG117 is jerky. It is on the list of repairs projects.
I will continue to prepare another batch or two of six scenes this weekend.
Thanks all for your vghd.logs . That has made possible all the changes needed.😉👍
ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022
I'm sorry. I made a mistake above, in the names of the scenes.

For me the scenes 117 are OK.

But there are jerks in scene 165 with flashes intermittently in the background. I don't know if this is intentional.

I don't have a red circle either.

What's that red circle?


Désolé. J'ai fait une erreur plus haut., dans le nom des scènes.

Pour moi les scènes 117 sont OK.

Mais il y a des saccades dans la scène 165 avec des flash par intermittance dans l'arrière plan. Je ne sais pas si c'est voulu.

Moi non plus je 'ai pas de cercle rouge.

C'est quoi ce cercle rouge ?
EverthangForever
已加入 在 Oct 2009

2432 发布
February 4, 2022 (edited)
Bravo @ComteDracula , Merci.

What's that red circle?
Je pense qu'il veut dire la stage flottante rose
Oui, il n'y a pas d'étage de disque circulaire dans FG165
ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022
I don't see that in either of the 2 165 scenes. There is nothing pink, I see blue. I don't know what circular disc floor means?

There is also jerkiness in the movement of the girls in the 165WA.

The only difference I see between the 2 scenes 165 and 165 WA are the intermittent flashes, like flashes of lightning in the background, in the 165 scene.

Like I said, I don't know if this is intentional.



Je ne vois pas cela dans aucune des 2 scènes 165. Il n'y a rien de rose, je vois du bleu. Je ne sais pas ce que veux dire étage de disque circulaire ?

Il y a aussi de la saccade dans le mouvement des filles dans la 165WA.

La seule différence que je vois entre les 2 scènes 165 et 165 WA sont les flashs intermittants, comme des lueurs d'éclairs danns l'arrière plan, dans la scène 165.

Comme je le disais, je ne sais pas si c'est voulu.

Philours
已加入 在 Feb 2019

1599 发布
February 4, 2022
Heureux que les scènes 117 et 117A s'exécutent bien pour vous @ComteDracula😊Chez moi elles demandent énormément de ressources, semble t'il. Peut-être ai-je raté une dernière modification?
Ce que je voulais dire au sujet de l'anneau rose, est que lorsqu'il est présent la scène parait plus fluide. Mais ce n'est peut-être qu'une impression?
De toute façon, c'est nous qui vous remercions @EverthangForever 👌

Glad that scenes 117 and 117A are running well for you @ComteDracula😊 For me they require a lot of resources, it seems. Maybe I missed one last edit?
What I wanted to say about the pink ring is that when it's present the scene seems more fluid. But maybe that's just an impression?
Either way, we're the ones thanking you @EverthangForever 👌
ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022 (edited)
Y-a-t-il une scène ou l'on voit cet anneau rose @Philours, car je n'ai aucune idée de quoi vous parlez ?

Avez-vous les flashs intermittens lumineux dans la scène 165 ? Flashs que je ne vois pas dans la scène 165WA.
Philours
已加入 在 Feb 2019

1599 发布
February 4, 2022
@ComteDracula, oui le fond de scène est bleu, même bleu-gris, (un peu comme la météo de ce jour 😄😄 )
Mais moi je n'ai pas de flashs. (Normal, je ne suis pas un VIP, moi 😄😄😄)

@ComteDracula, yes the background is blue, even blue-grey, (a bit like today's weather 😄😄 )
But I don't have flashes. (Normal, I'm not a VIP, me 😄😄😄)
Philours
已加入 在 Feb 2019

1599 发布
February 4, 2022
@ComteDracula, l'anneau est la base de la scène où la fille évolue comme dans ETFG 143,144,145,146,....
ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022
Curieux tout de même cette différence de flashs ? Je ne comprend pas. Et voyez-vous à part de cela une différence entre les deux scènes 165 ?

Avec vous un nom de scène pour que je vois l'anneau rose en question ?

Curious all the same this difference of flashes? I don't understand. And do you see a difference between the two scenes 165 ?

Do you have a scene name so that I can see the pink ring in question?


ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022
Ok c'est la plateforme sur laquelle la fille repose ?
Philours
已加入 在 Feb 2019

1599 发布
February 4, 2022
Voyez vous de quoi je veux parler? Embêtant que l'on ne puisse plus publier de capture d'écrans 😖

Pour moi 165 et 165WA semblent identiques.
stefnev1
主持人
已加入 在 Jul 2008

4537 发布
February 4, 2022
Utilisez Discord pour illustrer vos propos avec des captures d'écran, ce sera plus compréhensible.
ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022
Je crois que les flashs lumineux vienent du fait que sur cette scene cela demande plus à la mémoire de mon système ou au processeur, mais je n'en suis pas certain. C'est très aléatoire, et c'est comme si le bleu devenait blanc une fraction de seconde, derrière les objects.

I think the flashes of light are because on this scene it takes more out of my system memory or processor, but I'm not sure. It's very random, and it's like the blue turns white for a fraction of a second, behind the objects.
Philours
已加入 在 Feb 2019

1599 发布
February 4, 2022
Nous pourrions effectivement utiliser discord mais cela ne profiterait pas à @EverthangForever qui n'est pas là-bas, je pense. Donc cela serait très regrettable.
We could actually use discord but that wouldn't benefit @EverthangForever who isn't there I think. So that would be very unfortunate.
ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022 (edited)
De toute façon dans mon cas, ce serait impossible de mettre une image, le phénomène décrit étant trop aléatoire.

Ca créait une différence avec l'autre scène 165. Je suis plus chancheux que vous @Philours.

Encore merci pour votre travail @EverthangForever.


Anyway in my case, it would be impossible to put a picture, the described phenomenon being too random.

It created a difference with the other 165 scene. I am luckier than you @Philours. 😆

Thanks again for your work @EverthangForever.

Wyldanimal
主持人
已加入 在 Mar 2008

3869 发布
February 4, 2022
Nous pourrions effectivement utiliser discord mais cela ne profiterait pas à @EverthangForever qui n'est pas là-bas, je pense. Donc cela serait très regrettable.
We could actually use discord but that wouldn't benefit @EverthangForever who isn't there I think. So that would be very unfortunate.

A link to a picture posted on Discord, can be Viewed by a Non-Discord member.

Un lien vers une image postée sur Discord, peut être visualisé par un non-membre de Discord.

Can you see this link?
https://cdn.discordapp.com/attachments/887881257197920368/939117590998044742/capture0024.jpg
Philours
已加入 在 Feb 2019

1599 发布
February 4, 2022
Bien reçu @Wyldanimal, Sonya Blaze vue de dos 😄😢 Mais ce sont des manipulations supplémentaires. Peut être utile cependant en cas de ***** majeure 😊👍
Well received @Wyldanimal, Sonya Blaze back view 😄😢 But these are additional manipulations. Can be useful however in case of ***** majeure 😊👍
EverthangForever
已加入 在 Oct 2009

2432 发布
February 4, 2022
Bonjour messieurs, je crois que les éclairs de lumière que vous observez sont liés à
le logo (un petit fichier .png) qui apparaît dans le coin inférieur droit d'une scène
seulement brièvement pour dire quel numéro de scène FG vous regardez. Il clignote également
périodiquement lorsque le nom du modèle est affiché. La raison peut être qu'il y a
aucune autre texture (fichier image) disponible pour le shader à monter autrement.
---
Hello gentlemen, I believe the flashes of light you are observing are related to
the logo (a small .png file ) which appears on the lower right corner of a scene
only briefly to tell which FG Scene number you are watching. It also flashes
periodically when the Model Name is shown. The reason may be that there is
no other texture ( picture file ) available for the shader to mount otherwise.
ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 4, 2022 (edited)
@EverthangForever, pour ma part, contrairement à d'autres scènes où j'ai vu ce nom de scène apparaître dans le coin inférieur droit. Je ne le voit à aucun moment sur cette scène 165, même pas lors des flashs.

@EverthangForever, for my part, unlike other scenes where I've seen this scene name appear in the lower right corner. I don't see it at any time on this scene 165, not even during the flashes.
Socialhazard
已加入 在 Nov 2020

1145 发布
February 4, 2022 (edited)
FG165

I also see the background blue color go to white with digital squares of blue on the bottom quarter every now and then. Also, reflection effects not working right? Easiest to see with a pole clip. Far left and far right bottom and sometimes top corners also white reflections of the playing clip sorta smudged sometimes. Next model key will get the white flash on command for me that I think @ComteDracula may be seeing. 😕

FG165WA doesn't show these issues or have reflections and both may have slight stutter or framerate drop of the clips. (The NVIDIA Performance Overlay (Alt + R) doesn't always agree with my eye.) 😄 Plus that one model happens to move in a way that vaguely mimics frame rate drop. 😕 😄 😎
ComteDracula
已加入 在 Aug 2017

1255 发布
February 5, 2022
Doesn't your better half know that you don't do things by halves? 😆

Thank you for everything. 😊


Votre moitié, ne sait-t-elle pas que vous ne faites pas les choses à moitié ? 😆

Merci pour tout. 😊

您不允许参加!

作为iStripper 的免费用户,您不能在论坛中回答话题或创建新话题。
但您仍然可以访问基本类别并与我们的社区取得联系!